14.6.09

Flora Danica

Jeg har længe ledt efter min Flora Danica halskæde, men opgav at lede i
mit smykke-rod. Heldigvis fandt jeg den i dag, og den skulle på med det samme.

Halskæden er en lille sølvbelagt fjer og hele Flora Danica princippet er netop,
dét med at finde inspiration fra naturen. Det synes jeg er utrolig smukt.

Som de selv skriver på deres hjemmeside:
"Inspireret af de smukke efterårsblades langsomme dalen fra træerne med den lave efterårssol som baggrund, udviklede Orla Eggert ideen om at lave smykker baseret på det unikke design kreeret af naturen. De første Flora Danica smykker, var baseret på en kobberbeklædning af blomster og blade, efter at dygtige fagfolk behændigt forvandlede det til et smykke, blev det belagt med 24 karats guld. Dog blev kobberet ret hurtigt erstattet af Sterling Sølv, som også i dag udgør hvert enkelt Flora Danica smykke."

6 kommentarer:

nanna montana sagde ...

super fin halskæde (:

du har kigget forbi min blog et par gange..
og jeg har kigget på din.
nu tænkte jeg at det var på tide jeg blev fast læser!

MOMO sagde ...

Årh tak skal du have :)!

Jeg vil også blive fast læser hos dig med det samme :D

Kristine sagde ...

ej hvor er den flot! hvor er den fra? :)

MOMO sagde ...

Mange tak :)

Den er fra Flora Danica - det står også i indlægget, hehe :)

Kristine sagde ...

nåå ja, troede det var navnet på selve halskæden :) hehe.

A to the manda sagde ...

jeg har lige været inde og tjekke deres forhandlere. er mildest talt forelsket i smykkerne (hvilket ikke sker så tit med mig og smykker) er der en forhandler du vil anbefale? :)