22.6.09

Why do YOU have a tattoo?

Photobucket

Jeg har længe været meget inspireret af tatoveringer.
Har aldrig haft lysten til at få lavet en, og hvis jeg endelig
skulle få det lavet, så skal det virkelig være noget jeg har
tænkt over i et årti. Det skal virkelig betyde noget for mig,
og noget jeg skal være sikker på jeg aldrig vil fortryde.

På billedet ovenover sidder min kæreste.
Det er måske svært at se, men på billedet har han lige
fået lavet en mickey mouse tattoo, som jeg gav ham.
Den er meget, meget enkel, meget lille og meget klassisk.
Men den er fin. Og den symbolisere mig og ham.

På dette billede ses Freja Beha bagfra og hendes arm,
hvor hun har den fineste tatoveringen med den smukkeste skrift.
"Serendipity Is Me" er ordene, og jeg synes virkelig om den.
Jeg er meget til de sorte, enkle tatoveringer, uden så meget spas.

Hvad er historien bag din tatovering?

11 kommentarer:

ginajaqueline sagde ...

Jeg er vild med skriften på Frejas tattoo

MOMO sagde ...

Du' ikke alene my dear :)

Michelle Marie sagde ...

Min tatovering kan ses her http://miss-michellemarie.blogspot.com/2009/06/tattoo.html

Den betyder ALT for mig og jeg er rigtig glad for den :)

Dyveke sagde ...

Jeg synes også det er vigtigt at man overvejer sin tattoo meget nøje - det har jeg også selv gjort... Min er en lidt stor harpun-spids på indersiden af underarmen. Den er tegnet af fra et smykke der stammer fra min tid i Grønland, jeg fik dog først smykket for nogle år tilbage af min far, fordi jeg var midt i et langt sygdomsforløb og harpunen symboliserer styrke og fremadrettethed - lige hvad jeg havde brug for! (og det vil min tatovering altid betyde for mig fremover sammen med forbindelsen til min far..)

hov det blev en lidt lang kommentar - men det er fordi jeg synes det er et meget interessant emne ;)

MOMO sagde ...

Jeg synes virkelig også det er et interessant og spændende enme, så mange tak for jeres kommentare :-)

Dyveke - Hold da op, hvor lyder det som en smuk og genial tatovering. Jeg ELSKER hvor meget historie, der er bag, og det ikke bare er noget du lynhurtigt havde kastet dig ud i og fik lavet en random stjerne på skulderen, hvis du forstår ;-)! Elsker betydningen. Det er det vigtigste ved en tatovering, efter min mening!

Michelle Marie -
Kan desværre ikke se den? Linket findes ikke. Kan du sende linket igen måske? Vil meget gerne se den :-)

* R. Larsen sagde ...

Jeg har desværre ingen tatovering endnu (-: Men jeg vil gerne have en. Jeg er i gang med at spare op til den.

Jeg vil ikke have en stor og farverig én, som jeg fortryder. Så jeg har valgt at få skrevet min fødselsdagsdato på mit håndled.
Jeg glæder mig til at få den :-)

MOMO sagde ...

*R Larsen:

Ha ha, troede du havde skrevet;
"Jeg vil have en stor og farverig én, som jeg fortryder."
Så tænkte jeg - fortryde? What's the point?! Men jeg blev klogere ;-) er så enig med dig! En stor farverig krabat kunne jeg forstille mig hurtigt blev trættende. En sort diskret en er smuuuukt!

Michelle Marie sagde ...

Jeg prøver da bare lige igen :)
http://miss-michellemarie.blogspot.com/2009/06/tattoo.html

Anonym sagde ...

vildt stort skridt af din kæreste, at vælge en tatovering som symboliserer jer to! i må have et meget specielt forhold! -hvor lang tid har i være sammen?
.kan du ikke oploade nogle flere billeder, som man kan se tatoveringen tydeligere?

MOMO sagde ...

Ja, et er virkelig et kæmpe skridt at han gjorde det :) men samtidigt symboliserer dén mickey også hvem han er. Det er svært at forklare ;-) hehe.

Kan desværre ikke finde billeder af hans tatovering tæt på :( kan tage et en af de næste par dage :-)

Vi har været sammen i snart 9 måneder, så det er et godt stykke! heh

Isidor sagde ...

Når jeg endelig får lavet en, bliver det nok en om håndleddet hvor der står Isidor+Mikkelsen. Fordi for mig symbolisere det to familie som bliver smeltet sammen. Og også fordi jeg har mistet min farfar og fætter på under et halvt år. Ellers skal der laves forskellige ting som også betyder en del, og som har noget med min fortid at gøre, og som skal hjælpe fremover. Men en tat skal helt klart tænkes igennem