16.9.09


Kender i det, når man har haft en nat hvor man drømmer helt vildt meget,
og når man så vågner, føles det som man slet ikke har fået sovet? Sådan en nat havde jeg.
Jeg drømte at jeg kunne mærke den ene af mine tænder begynde at rokke, og da jeg
mærker efter med fingrerne falder den ud. Lidt efter lidt falder næsten alle mine tænder ud.
Jeg har drømt det med at tabe tænder et par gange og det er ekstremt ubehageligt.
Fra da jeg var helt lille sad mig og min mormor altid og tydede vores drømme,
og jeg har altid elsket drømmetydning. Jeg søgte lidt på tand-tabnings-drømme(?),
og det eneste, der kom frem var at man var bange for at blive gammel?.........

6 kommentarer:

Pernille sagde ...

Jeg har læst i en drømmetydningsbog, at i drømme repræsentere tænder, evnen til at kunne sige fra og til, udtrykke sine meninger og holdninger. at være i stand til at bide fra sig vise tænder og ikke at være tandløs. (:

Tara sagde ...

Søgte lige på google, jeg fandt det samme med alderdom, men så fandt jeg også lige det her:-)

"Hvad vil det sige at være tandløs ?
Det betyder vel, at man ikke kan bide fra sig. Man kan ikke vise tænder.
At være tandløs er enten at være gammel eller at være uden skarphed. - Du er sikkert ikke nogen skarptandet kælling...

Mange mange mennesker drømmer at de mister tænderne.
Det plejer at være mennesker, der har problemer med at udtrykke deres vrede. Måske har du svært ved at mærke, at du overhovedet er vred. Måske får du skyldfølelse, hvis du trækker dine grænser og siger "Hertil og ikke længere!".
Eller du har på anden måde problemer med agrression (konfliktskyhed, agressionshæmning).

Og måske har du lært det af din mor??? Skriv endelig en tilbagemelding - måske er jeg helt galt på den...

Venlig hilsen

Peter Værum."

MOMO sagde ...

Begge aspekter forholder sig til det med at sige fra og til og problemer med at udtrykke deres vrede... Hmm, det kan godt være der er noget om snakken. :-) Men det er fandeme skræmmende at drømme det!

Tak for svarene :-)

Aja sagde ...

Jeg kender alt for godt den drøm, og der findes næsten intet værre!
Jeg tror også det er noget med at miste -mistede tænder får man aldrig igen. Man er "invalid" og har mstet en del af sig selv...

Tak for en inspirerende blog.
/ Aja
ajajour.blogspot.com

Bukurije sagde ...

Hej

Jeg har fået en af mine veninder til at se efter i hendes drømme-tydnings-bog, og der står der at hvis man drømmer at man mister taber sine tænder, betuder det at man ikke har kontrol over sit liv. Det kan selvfølglig være på mange forskellige måder. Som f.eks. hvis man står på ski, og IKKE kan finde ud af det = Intet kontrol over sit liv. Håber det hjælper.

Go' weekend.

Bukurije
www.lilofashion.blogspot.com

Anonym sagde ...

jeg drømmer det også tit, har fået afvide at det betyder man er ved at gennemgå/har brug for en forandring i sit liv på en eller anden måde.