24.10.09


SØGER MAKE UP ANBEFALINGER



IGEN, IGEN (plus 100)har jeg brug for jeres hjælp!
Denne her gang drejer det sig om hjælp til make up.
Jeg har tænkt mig at smidde næsten alt min make up ud,
og starte på en frisk! Jeg har alt for lidt styr på det.

Bedste mascara?
Bedste pudder/foundation? (eller et alternativ)?
Bedste rouge?
Bedste læbestift/gloss?
Bedste øjen make up?
Bedste pensler?
Noget andet jeg bare SKAL VIDE?

Svarene kan både være specifikke eller et bestemt mærke.

Jeg ville sætte meget pris på hvis i havde lyst til
at sætte nogen sekunder af og svarer på noget af det.
:-)


{http://www.tumblr.com/likes}

29 kommentarer:

MAB sagde ...

Jeg elsker Clinique. De er ikke dyre-testede, og de er allergivenlige. Jeg har brugt flere forskellige af deres mascaraer, som jeg altid synes er gode, og så kan man jo bare vælge ud fra hvilke krav man har til sin mascara. Udover det har de nogle virkeligt lækre øjenskygger, som ikke er for voldsomme, og som holder godt i løbet af dagen. YSL er min yndling til læbestifter og til concealer (deres Touche Éclat er genial). Jeg har ellers ikke rigtigt råd om de andre områder, men håber du kan bruge det her til noget :)

Anonym sagde ...

Hej momo.
bedste pudder/foundation er helt klart true match minerals. som er en mineral pudder, der dækker helt fantastisk.. den fedter ikke huden og holder længe, den er fra l'oreal og koster 139 .

MOMO sagde ...

Tusinde tak for dit svarer :-) Lige pt. bruger jeg faktisk en foundation fra clinique. Foundation er ikke noget jeg bruger dagligt, fordi jeg føler min hud bliver så ulækker af det, men med clinique's er det helt anderledes. :-) Tak for rådene, tror atjeg må få fat i en YSL læbestift :D!

MOMO sagde ...

Hej! True match minerals, det er noteret! Jeg har faktisk længe gået og haft oppe i hovedet, at jeg skulle prøve en mineral pudder, så det kan være min debut :-) Tak for svaret :-)

Anonym sagde ...

Bedste mascara?
Hele Rubinstein - den med leopardpletter

Bedste pudder/foundation? (eller et alternativ)?
MAC!!! med MAC primer under..

Bedste rouge?
Contour paletten fra coastal scents (hvor der både er til contour, highlight og rouge)

Bedste læbestift/gloss?
-

Bedste øjen make up?
88 paletten fra coastal scents :)

Bedste pensler?
igen MAC!

MOMO sagde ...

Coastal scents? :-) Det må jeg indrømme jeg aldrig har hørt om før. Hvor kan man købe det? :-)

simone sagde ...

Jeg bruger Youngblood Mineral Foundation, som er en løs pudder/foundation der dækker helt vildt godt og holder længe!
Min yndlings mascara er enten DiorShow Black Out eller Exceptionnel de Chanel. De er begge to fantastiske :D

Ellers er jeg VILD med MAC's øjenskygger selvom det ikke er noget jeg bruger da jeg mest er til det naturlige.

Chanel laver forresten også nogle lækre lipgloss :)

MOMO sagde ...

Tak Simone! :-) Hvor kan man købe youngblood?

Dyveke sagde ...

angående mascara sværger jeg altså til diorshow fra Dior.. Jeg synes det er den der giver mig de længste og fyldigste vipper! :)

Camilla sagde ...

jeg kan helt klart anbefale mineralfoundation fra Tromborg, som er intet mindre end fantastisk! derudover er jeg også afhængig ad Dior Diorshow mascara :)

D sagde ...

Jeg ville helt sikkert anbefale Young Bloods Mineral Foundation. Jeg mener nok at prisen er 315 kr, men så ligger den altså super flot på huden, og holder i lang tid. Youngblood kan købes i Magasin

Til mascara er Helena Rubinsteins.. (årh kan ikke huske navnet, men der er leopardpletter på) super god. Den har dog en lidt stor børste.. Mener nok at den koster 200 Kr.
Hvis du fortrækker en mindre børste, så laver YSL nogle ret gode.

Anonym sagde ...

Hej momo
øjenskygge:
helt klart 88 paletten fra www.coastalscents.com/

pensler: Sigma børster de minder meget om MAC og de er ligeså gode !

eller også kan du prøve at gå ind på Elf der er også masser af godt make up og det er ikke ret dyrt www.eyeslipsface.com

hilsen camilla

Fascination For Fashion sagde ...

MAC er og bliver fantastisk.. det kan man aldrig tage fejl af!

Sophie sagde ...

Jeg kan stærkt anbefale øjenvippebukker fra MAC, hvis du har brug for det :) Den bøjer vipperne meget fint og naturligt, og de er bukkede hele dagen.
Btw, rigtig fed blog.

Isidor sagde ...

den bedste mascara er helt klart Great lash fra Maybeline (den som er lyserød med en grøn top).
Synes den bedste blush er dem fra mac, bare fordi de er så skønne.
Dr. Hausechka har virkelig virkelig gode faundationer, ellers er nilens jorde også rigtig godt.
Chanels Le Crayon Yeux er en fantastisk eyeliner.
de bedste flydende er fra Rimmel (exaggerate eyeliner), eller Bourjois (Liner feutre).
Oringes har generelt bare gode produkter.

Isidor sagde ...

Mener faktisk at den mascara som jeg har beskrevet er blevet bedømt som en af de bedste, og den er slet ikke dyr.
Bliver brugt af en del make-up artister, og den kan holde sig i rigtig lang tid

Ida sagde ...

God cupy/paste her:

Bedste mascara?- Dior Show, er CRAZY!. Men man skal lige øve sig et par gange!
Bedste pudder/foundation? (eller et alternativ)? Consealer fra Mac er the shit!
Bedste rouge? MAC, igen!
Bedste læbestift/gloss? Chanels læbestifter!
Bedste øjen make up? Clinique eller MAC!
Bedste pensler? MAC! Helt sikkert!
Noget andet jeg bare SKAL VIDE?
Svarene kan både være specifikke eller et bestemt mærke.
Når du skal finde læbestift, så få for guds skyld hjælp af en god ekspedient! - Jeg plejer at tage i Magasin. Det er altså ofte, at de lige kan se om det er blå eller orange undertone, der klær ens hud mm.

eller kan jeg bare anbefale strawberrynet.com når du engang har fundet ud af hvad du vil have, man kan ofte spare lidt.

Mimi sagde ...

Hej Momo. Her kommer mine favoritter.

Bedste mascara?
DIOR ICONIC (længde og fylde)

Bedste pudder?
Mineralpudder: YOUNGBLOOD OG I.D.

Bedste rouge?
GOSH PRECIOUS POWDER PEARLS GLOW (solskindspudder, som er meget drøj i brug)

Bedste læbestift/gloss?
Læbestift: CHANEL, Gloss: CLARINS, Læbepomade: TROMBORG

Bedste øjen make up?
MAC(øjenskygge)

Bedste pensler?
MAC

Noget andet jeg bare SKAL VIDE?
CHANEL og DIOR laver de bedste neglelakker.

Håber du kan bruge det. Det er i hvert fald de ting, jeg elsker :)

Mona sagde ...

Pudder - der vil jeg anbefale nilens jord - jeg bruger deres bronzing powder hver dag, den er helt fantastisk, blender ind med huden og man kan ikke mærke man har den på (:

hannahwitzel sagde ...

Bedte mascara er den guld farvet fra "MaxFactor" Bedste pudder Fra Clinique blødgør også huden og gør at den ser naturlig ud. Øjenskygge ikke nogen bestemt farve men brug mærket "Mac" der er ingen parfume og parbener i så hvis du har en form for alagi er det, det aller bedste og bruge. Pensler helt klart dem fra "Nilens Jord" bløde og effektive! Håber du kan bruge rådene:)

Alberthe sagde ...

Jeg bruger kun Nilens jord, og kan virkelig anbefale deres pensler(:

Fashionbylinaa.blogspot.com

Helene sagde ...

Jeg er begyndt at bruge Diors foundation "nude". Det er en mineralfoundation og den lægger sig ikke som en 'maske', men gør lige præcis bare huden ensartet og fin at se på og så fugter den samtidig huden - SUPERLÆKKER!

Af blush bruger jeg en fra mac, som er rigtig fin.

Derudover bruger jeg highlighteren "Facette D'or" fra Chanel fordi den 1. er så smuk på huden og 2. er så smuk at se på i pakken.

Af mascara er det klassikeren - Diorshow eller dior black out. Hvis det skal være lidt billigere synes jeg også at Maybellines "Stiletto" er helt fin.

Af læbestift og gloss kan jeg ikke få nok af Mac, desværre har jeg bare problemer med mine læber så jeg kan ikke bruge det så tit.

Håber du kunne bruge lidt af det (:

MOMO sagde ...

Mange mange tak for alle jeres svar :-)! Jeg vil løbene poste indlæg om hvad jeg har fået købt :D! Tak igen :-)

Line Maria Christensen sagde ...

Bedste Mascara helt klart Yves saint Laurents. :)

//Line
www.modezation.blogspot.com

Pernille sagde ...

Bedste læbestift: MAC!!!!
Jeg har tre forskellige derfra, og de holder simpelthen SÅ godt selv en aften i byen og man kan jo få dem i de flotteste farver og nuancer.

Forresten, ret god idé det med at smide alt din make-up ud. Jeg har lyst til at gøre det samme. Det meste af det jeg har er noget jeg bare har fået eller har købt for mange mange år siden, og udover mine læbestifter fra MAC og min yndlingsmascara Hypnose waterproof fra Lancôme, så føler jeg ikke jeg kan bruge noget af det jeg har.

MOMO sagde ...

Det er bare det dér med der heeele tiden ligger rester af brugt make up, man ikke liiiige har fået smidt ud. Det er så dumt!

Men tak for dit svar :D!

Isidor sagde ...

Men du burde som sagt invistrer i Great lash fra Maybeline. Den er helt fantastisk, og har altså en god holdbarheds dato, og som sagt er den heller ikke særlig dyr, og giver fantastiske øjnvipper. Ellers er det en helt vildt god idé at invistrer i en vandfast mascara

Anonym sagde ...

Det vigtigste er en god ansigtscreme. Men det er så individuelt at man næsten ingen råd kan give. Jurlique, Embriolisse (apoteker i Paris) eller derma er fine. Jeg har prøvet virkelig mange foundations og synes det er rigtig irriterende at have på- bortset fra youngblood mineralfoundation (det ligner en pudder, klip kun to huller fri for tape så det hele ikke falder ud)fås i magasin, i den fra tromborg er der glimmer i, så den er bedre kun til fest. Køb en børste med derfra også, ellers kan man lige så godt lade være. Fast concealer fra mac er fin, ellers er mac hårdt for huden, ligesom min hud heller ikke kan li clinique- brug slet ikke deres makeupfjerner! Det er dumt at brurge mange penge på mascara da den skal skiftes så tit pga bakterier.

MOMO sagde ...

Tak for dit fantastiske svar! Glad for at du satte youngblood lidt højere en tromberg, fordi købte netop youngblood i forgårs. Skulle bare have vidst jeg ikke skulle åbne alle hullerne :D