10.1.10

NEED HELP



Jeg kan altid regne med jer. Og tak for det! Okay, sagen er den
at jeg er ved at være enormt træt af det kamera jeg har nu..
Det gider ikke rigtig fungerer optimalt længere. Jeg har brug
for et kamera, der kan tage gode billeder, selvom lyset ikke er
helt vildt godt, og et kamera, der tager skarpe billeder.
Jeg ville hører om nogen af jer kendte et vildt tjekket kamera,
der stillede op til mine "krav"? Skriv jeres drømme kamera fx?
Jeg mangler lidt viden om hvilke kameraer, der er gode og sådan.

Ved i fx. om det her Sony Cyber-shot dsc h50 er et godt kamera?
Umiddelbart ser det jo drøn lækkert ud. TAK :-)

17 kommentarer:

Kristian sagde ...

Hej sødesen
Mener du ikke at det skal være skarpt selvom det er selvudløser?

Kys

K

ps. i miss ya

MOMO sagde ...

Jo også det!

Har du et bud på et nice kamera? :-)

Anonym sagde ...

Canon eos 400d 450d eller 500d er super gode. eos serien har vundet mange priser og jeg har selv et. Det er ca. 2 år gammelt og fungerer stadigvæk optimalt!

Kat.M. sagde ...

Jeg har det kamera du har billede af i indlægget.

Det er vildt godt til landskab, men knap så godt til indendørs.

MOMO sagde ...

anonym: Uhh, spejlrefleks er altid en vinder! :) tak :) jeg tror dog jeg er lidt ude i et lidt mindre kamera. et jeg kan slæbe let rundt på :)

kat. M: TUSIND TAK. så ved jeg det ikke er det jeg skal gå efter :D

Sille sagde ...

Hej momo! Jeg vil jo gerne være fotograf og har arbejdet rigtigt meget med billeder. Jeg vil sige, at min absolutte favorit er Canon eos 450D, men den opgraderes jo hele tiden. Men det er i hvert fald et virkeligt lækkert kamera og kan virkelig anbefales! Jeg synes personligt at Canon er det bedste, men tror måske det er en smagssag. :-)

Sille sagde ...

Havde ikke set, at du havde skrevet at du ville have et mindre kamera :-) Hvis det er det du leder efter er det her helt klart en vinder: http://www.adelaidecomputersetup.com/images/CANONIXUS100ISRD-CAMERA.jpg og det er jo også skide flot samtidig. Jeg ved ikke om du ved det, men hvis du gerne vil have skarpe billeder både indendørs og udendørs er det vigtigt at købe et kamera med mange mega pixels. Det jeg har sendt et link med har 12.1 mega pixels og det er rigtigt godt. :-)

MOMO sagde ...

Sille!! Tak skal du have! Har lige siddet i et kvarter nu og læst og læst om den! Det lyder jo SÅ lækkert! Jeg har fundet en hos wupti.com og det koster 1.300? det er jo vildt billigt :D er det ikke? har ikke forstand på kamera pris.. hehe

Sille sagde ...

Jeg synes det er dyrt, men jeg er også nærrig, hehe. Men altså, jo det er ret billigt, men kig videre. Tror godt du kan finde det til mindre måske. Men ellers er 1300 en rigtigt god pris. Men du skal huske at det nok kun er for kameraet. Så skal du jo også have billedekort og batteri og oplader, så det løber hurtigt op jo (du kan hvis sammensætte din egen kamerapakke), men synes i hvert fald du skal købe dét, for det er så smukt! :-) hvilket af dem kan du bedst lide - altså hvilken farve?

MOMO sagde ...

Sille, forresten. Jeg ved ikke om du kan svarer mig på det, men spørger lige alligevel :)! Hehe. Ved du om canon ixus 100 is(det er dét, det hedder, ik? haha) er godt til at tage billeder af en ting tæt på, altså stille skarpt på det? sådan makro effekt, hedder det vidst? Og tror du også det er godt til at tage indendørs billeder, hvis jeg fx. skal tage "dagens" om aftenen, hvor der absolut ingen lys er?
Bare skriv hvad du tror :D

MOMO sagde ...

Jeg har faktisk sådan et batteri oplader, hvor man bare sætter batteriet i, også har jeg memory stic på 2gb, men hey, det er fra sony, så virker den vel ikke i canon? hmmm.. men ja, du har ret! det skal også lige huskes på! :D hmm. jeg ved det faktisk ikke. Sort måske? (fordi jeg er så pisse kedelig.. haha)

Sille sagde ...

Jeg synes også det sorte er det flotteste! :-) og nej, det er meget sjældent at sony udstyr virker sammen med canon.

Kh. Sille

Sille sagde ...

Jeg ved ikke om det er godt til at tage billeder helt tæt på, men umiddelbart vil jeg sige ja til begge spørgsmål, for det er jo som sagt 12.1 mega pixels og det er virkelig godt - det er mere end nogle af de store, gode spejlrefleks kameraer har. Jeg tror det er et virkeligt godt kamera til alt. Jeg har i hvert fald selv meget overvejet at købe det. Og du kan jo stille kameraet til at være bedre i mørkere lys :-) så mon ikke? Ved at Gina, din veninde, har haft kameraet. Hun bloggede i hvert fald om det på et tidspunkt, så du kan jo prøve, at snakke med hende? :-)

MOMO sagde ...

tusind tak din søde! Jeg må lige få spurgt Gina, når hun jo har haft det :) tak tak tak skal du i hvert fald have. :):)

nanna montana sagde ...

jeg har et canon 450d (spejlrefleks) som er SUPER godt.

jeg er klart et canon-menneske, men det er jo smag og behag.

Lena sagde ...

Der følger normalt batteri og oplader med når man køber et kamera ;) Så det skal du ikke være bange for at bruge ekstra på. men ellers står der jo hvad der følger med.

Signe sagde ...

Hej Momo :-)
Jeg kan varmt anbefale Canon eos 1000d!

Xoxo