23.2.10

3 ØNSKE REJSEDESTINATIONER



P A R I S
Først og fremmest smukke, smukke Paris. Byen med de fine damer
i laksko, folk der ryger cigareter
og de små fortovs caféer.
Jeg tror faktisk jeg godt kunne tænke mig at opleve Paris alene.
Tror Sex and the City inspirerede mig til det, selvom de fleste
synes det er ret sørgeligt når hun går rundt der. Det tiltaler
mig. Jeg vil gå ind i Laudree og spise makroner, shoppe i små
vintage buktikker og ellers opleve det hele på egen hånd.


B A R C E L O N A
Efter at have set Vicky Cristina Barcelona vidste jeg bare
at den by SKULLE jeg opleve. Hold da op, hvor den film giver
en lyst til at tage på eventyr i det spanske. Spise udsøgt mad,
tage til intim koncert med spansk guitarist og være spontan.
Barcelona ville jeg tage hen og opleve med en kæreste.


C U B A
Et sidste sted, som faktisk et ret nyt destination-ønske er
Cuba. Billedet er tyvstjålet af nogen bekendte, der lige er
kommet hjem derfra. Jeg elsker billedet og resten af billederne
i deres cuba album på face. Overvej lige at sidde dér. Wow.
Bade dybt inde i grotterne, drikke drinks på stranden, meget
alá Brasilien hvor jeg kommer fra, men alligevel ikke.


Til allersidst en lille opfordring. Jeg vil virkelig anbefale
alle at besøge denne by. Byens navn er Olinda og ligger i
Brasilien. Det er et smukt boheme kvarter, hvor der nærmest kun
bor kunstnere, der lever deres hverdag uden alle de typiske
bekymringer. Der dufter af jasmin blomster, byens specialiteter
og sol. Ja, sol kan godt dufte af noget. Besøg byen! Gør det!

14 kommentarer:

bykirabo sagde ...

MMh dejlige steder. Er helt enig.
Og nu fik jeg lige lyst til at se Vicky Cristina Barcelona igen!
x

Amalie sagde ...

Årh det frister! :)

MOMO sagde ...

Den skal du helt klart se! Fantastisk film :D

Christina sagde ...

Jeg kan VARMT enbefale Paris, Har lige været der - dog ikke alene, men med min kæreste :) - Og det er sådan en fantastisk by! Hyggeligt og stemningsfyldt.


http://passionsforfashion.blogspot.com/

MOMO sagde ...

årrh, heldige!!

Sofie sagde ...

Barcelona er en fantastisk by! Bare stemningen, specielt om aftenen, er dejlig (: Det kan også helt klart anbefales (:

Fab Fashion sagde ...

Jeg kan virkelig godt anbefale Cuba! jeg var der selv med familien for et par år siden, og det er klart noget af det mest fantastiske jeg har oplevet! Vi rejste rundt og boede på casapaticolar (lidt alla bead and breakfast). Folk er meget gæstfrie og venlige. HELT FANTASTISK!
xoxo

Anonym sagde ...

hvis nogen af jer der ude har været i paris, pleasee skriv nogen gode butikker i kender i paris;)!
skal nemlig der hen for første gang til sommer, og vil meget gerne vide nogen gode butikker jeg kan gå ind i!
Håber i kan hjælpe(:

Lola sagde ...

Paris er skønt. Det er virkelig fantastisk bare at gå og indsnuse stemningen og det hele - også alene. Det er verdens skønneste by!

Nina . sagde ...

Paris er fantastisk, helt uden lige! Drømmer tit om at tage tilbage, man savner hurtigt alt den liv der er, når man bor i en lille by (i forhold til Paris altså), som mig :-D Kan varmt anbefales!

Anonym sagde ...

hvordan kan sex and the city inspirere dig til at tage til paris? det foregår jo ikke i paris/frankrig.. altså serien.. hmmmmm

MOMO sagde ...

Anonym: Hehe, så har du vidst ikke set de to-tre sidste afsnit i serien :-)

Molly sagde ...

åååhhh.. Olindá! SKØN by.. brasilien og især Nordeste er fantastiskt! Var så heldig at bo der som udvekslingsstudent i et år istedet for at tage på efterskole som resten! FANTASTISK!

Mina sagde ...

Okay, lidt forældet nu - men du kan jo lige få min mening. Jeg har boet i Paris 1 år og nu snart 2 år i Barcelona..
Paris - der er noget så magisk, roligt og smuk over den kæmpe by..som kan (og burde lidt) opleves alene..
Barcelona er ligeså fantastisk, men på en hel anden måde. Jeg synes Paris er bedre by night, med lys over det hele - hvor Barcelona klart er bedre om dagen, med den dejligste strand.. flotte gader og smuk kultur (sådan da;))