14.2.10

OPSKRIFT PÅ KNÆKBRØD



Der er et par stykker, der har spurgt om en opskrift,
så here you go:
1 dl. Havregryn
1 dl. Sesamfrø
1 dl. Solsikkekerner
1 dl. Græskarkerner
1 dl. Hørfrø
1 dl. Mel
2 dl. Vand
1 dl. Olie
1 tsk. bagepulver
1½ tsk. fint salt

Rør alle ingredienserne sammen og del dejen i to
portioner. Rør hver portion ud mellem to stykker
bagepapir. Fjern det øverste stykke og skær dejen
i firkanter. Bag midt i ovnen ved 200 grader i 15
20 min. til det er gyldent. Håber i kan lide dem :-)
ps. jeg skulle sige de smager bedst i verden

12 kommentarer:

Louise sagde ...

Yes! det er også sådan min mutti laver dem. Det er fantastisk! Både med og uden pålæg :)

Sara sagde ...

Aww. jeg tror de smager fantastisk! Men pff jeg er doven. Tror jeg nøjes med dem fra mit arbejde(bager), men de er nu også ret gode!

AM sagde ...

ih det vil jeg prøve. tak for opskrift :)

Camilla sagde ...

de er rigtig gode - jeg laver dem også selv ret ofte, for de er ret gode som snack :)

Sophie sagde ...

mmmmmhm det er noget af det bedste der findes!!!!!!
min mama laver dem også

Anonym sagde ...

hey.
Har du dem fra Jette Harthimmers blog?

MOMO sagde ...

De er skønnne!!! :)

Nej, kender ikke den blog :)

Anonym sagde ...

hvor sjovt, dem laver min mor også altid!
og gode, det er de :)

Anonym sagde ...

NAm! Hvad mener du med "fjern det øverste stykke"?

MOMO sagde ...

altså det øverste lag papir :)!

Anonym sagde ...

det lyder som nogle vildt lækre "knækbrød" :-)
men tænkte på, hvor lang tid kan de holde sig efter at man har bagt dem?

Og tak for en fantastisk blog -super god stil!!

MOMO sagde ...

Uha, de kan holde sig i forholdsvis lang tid. Find en god æske, eller en pose. Det handler vel bare om at opfører sig ordentligt med dem, og ikke lade dem ligge og tørre. :)