7.3.10

KAN DU HJÆLPE MIG?

Jeg har aldrig gået op i min hud, da jeg ikke
rigtigt har haft problemer med akne, for tør hud eller
for fedtet hud. Men nu vil jeg alligevel give min hud en
god omgang forkælelse. Når jeg står op om morgenen synes
jeg min hud virker helt død og bleg. Jeg kunne godt bruge
en god dagcreme til at opfriske mit ansigt. Nogen bud?
Har i ellers et mærke eller produkt i sværger til, når
det gælder krops-og ansigts pleje? Kom med alle de gode
erfaringer i har. I er de bedste til sådan noget :-)!

26 kommentarer:

Julie Loran sagde ...

ORIGINS har lavet en rigtig god ansigts creme "dagcreme", som jeg bruger hver dag. Den hedder "Make A Difference" og den synes jeg virker forfriskende på huden, og så dufter den rigtig godt. Og der er ikke alt muligt crap i. Og for at gøre min ud rigtig blød bruger jeg en Creme der hedder 24h creme "uden parfume" det er MATAS egen creme. Super god, dufter knap så godt. Begge cremer fås i Matas og din hud bli'r lækker blød ved brug af begge cremer hver dag! :D

Det var mit tip

Nadia sagde ...

BIOTHERM(!!)

Har prøvet mange forskellige cremer og er altid vendt tilbage til biotherm. Deres cremer er sådan gele agtige og når du har smurt den ud i ansigtet er huden heeelt tør efter 2 sekunder dvs. du ik går rundt og skinner eller ser lidt fedtet ud i løbet af dagen. ELSKER DEN :)

stinsoglullu sagde ...

Hej Caroline!
Jeg kan klart anbefale REN-produkter. De er så gode, uden alt muligt hormonforstyrrende og så er de ikke vildt dyre. Men få lidt vejledning i hvilken serie der passer din hudtype inden du køber. Det gode ved REN er også, at der ikke er vanvittig mange 'trin' hvilket jo er rigtig fint som en start, så du ikke kører død i det.
Held og lykke
/Louise
ps. REN er meget meget billigere at købe på engelske sider:)

A Shopaholic is loose sagde ...

I så fald vil jeg anbefale dig Jurliques Viola ansigtscreme, den er rigtig skøn og tilfører huden masser af fugt, så du får gløden tilbage... ;-)

Becky sagde ...

Clinique 3 trins serie! Det virker ihvertfald helt perfekt på min hud (:

Malene sagde ...

The Body Shop er en sikker vinder! :-)

Rikke og Aida. sagde ...

Personligt forkæler jeg min hus med cliniques tre-trins system. Ja det er en kliche og det er lidt dyrt, men det er så forfriskende og lækkert :) De har også en god øjencreme som følger med i nogle af deres tre-trins pakker. Pakkerne koster omkring 500,-
Hvis du vil have et billigt alternativ, laver dove en rigtig god og ok-fed creme. Kommer i en rund, beige bøtte. Den dufter tilmed godt! :D
/Aida

Laura sagde ...

Hi!
Jeg har heller aldrig haft de vilde problemer med min hud, kun at den kan være lidt tør og trist. Men så prøvede jeg Hydrating Face Oil fra Nuxe (den biodynamiske linie) og så fik jeg det meget bedre! :D
Hehe, ej den er virkelig, virkelig god, den koster 225 og er ret drøj i brug, bruger en eller 2 dråber, afhænging af om jeg skal sove og har tør hud eller har fin hud og bare skal i skole.. Min hud har fået mere glød efter jeg begyndte at bruge den, og de små urenheder jeg nogen gange fik før, har jeg slet ikke haft siden! Det gør også, at jeg næsten ikke bruger noget make up mere. Kun en lille smule pudder og lidt blush.
Nu lyder det som en helt vidunderprodukt, men det er virkelig en fantastisk olie! Den dufter forresten også skønt, lidt marcipan-agtigt..
Resten af tingene fra Nuxe's biodynamiske linie er også virkelig lækre, ihvertfald det jeg har prøvet.
Held og lykke med hudplejen.

- Laura

Christina Santiago sagde ...

Jeg har lidt af rigtig rigtig slem akne. Så gik jeg til kosmetolog og har gået der jævnligt og nu er det næsten forsvundet. De kan simpelthen klare alt. Går inde på Art of international på kongens nytorv hvor det så er eleverne der behandler en. De er skide dygtige og det er laaaaaaaangt billigere end at få en udlært til det (:

www.theplasticfairy.blogspot.com

Sabrina sagde ...

En sikker vinder er et godt lag af den gode gamle Nivea creame inden du går i seng. ellers har jeg min absolut yndlings body creame der både er en aftersun body lotion og kan sagtens bruges i ansigtet. plus at embalagen er super nem at håndtere.
Australien Gold, Forever after.
kan købes her :http://www.formogfrisor.dk/shop/aftersun-240c1.html for 272 kr. med 650 ml. Den føles ikke fedtet når man har taget den på og trænger hurtigt ind i huden. så hvis du ikke gider og bruge 25 forskellige creamer er den her top. kan virkelig anbefales ( :
for øvrigt tjek min blog :
www.bloggerrimani.blogspot.com

Katy sagde ...

Eksfolierer du din hud?
Gør du det jævnligt (1-2 gange om ugen) kan det nemt gøre op med det "grå og triste" i huden :)

Anonym sagde ...

Jeg sværger til Dermalogica! Jeg har haft uren hud, og med tiden så den også total livløs ud. Den havde ingen glød, og sommetider blev den tør. Jeg har brugt Dermalogica i over et halvt år, og har aldrig bruget noget så godt. (: Køber det over nettet, lookfantastic, de sender fra England, så ungen told. Og det er super billigt i forhold til i Dk. (:

Marie sagde ...

Jeg er rigtig glad for The Body Shop. Hvis man ikke er til deres dufte, har de også en serie uden parfume. Og så har de lige lavet en ny ansigtsplejeserie som er økologisk. Jubii :) Jeg synes i hvert fald deres lotions og cremer er rigtig lækre, og efterlader huden dejlig blød.

Camilla sagde ...

Lavera er rigtig godt, økologisk og billigt:) Ellers er Tromborg produkterne også virkelig lækre og effektive!

Kimmie sagde ...

Shiseido - The skincare serien!! Især renselotion og dagcremen.
Et lækkert - dog lidt dyrt - mærke. Jeg har heller ikke selv de store problemer, men det her er lige tilpas fugtgivende, og så er det drøjt i brug, så man køber det ikke så ofte, og så er prisen okay!
Namnam.

Anonym sagde ...

jeg vasker kun mit ansigt i vand og sværger til calendula (morgenfrue) creme fra den lokale helsebiks (:

Tilo sagde ...

HEJ MOMO!

Jeg har tidligere arbejdet hos dermalogica og bruger selv deres 'Smooting creme'. Den er virkelig lækker og god til alle årstider - og jeg har virkelig set forandringer (har tidligere brugt Origins, chanel osv). Den er dyr, men det værd.

KK

BareThilde.blogspot.com

nanna montana sagde ...

den originale blå fra Nivea. Ved ikke om den har et ''navn''. Men den kan ihvertfald købes i matas og på apoteket. Jeg giver min hud et ordenligt lag før jeg går i seng og så er mit ansigt helt blødt næste morgen. Den er naturlig uden duft og parfume - og så er den billig (:

commedesoranges sagde ...

Hej MOMO!

Jeg kan varmt anbefale mærket jurlique.
Jeg kan især anbefale dig jurlique's ansigtsspray med citrus som jeg selv bruger. ''Citrus Purifying Mist er med den levende energi af troldnød, lemon og lægestokrose perfekt til at oplive og rense, efterladende huden skønt forfrisket. Efter rens og inden dagcreme, men også dejlig at forfriske huden med på en varm dag''. Du kan også købe sprayen i kamille og lavendel. Men kamille er mere til sensitiv hud. 100 ml. koster 250 og 30 ml - 150 kr.-.

Som dagcreme ville jeg bruge en creme fra weleda som er en utrolig 'sund' creme uden alt det vi ikke behøver i vores krop! Weleda kan blandt andre steder købes i din helsekos butik.
Good Luck!

MLV sagde ...

Jeg stopper aldrig med at bruge Decloré. Det er ganske vist dyrt, men indholdet i flasker og tuber holder længe og du vil aldrig fortryde at bruge det. Der er både dagcreme, natcreme, olier, masker, scrubs,foaming gel, tonic, læbepomader og alt hvad hjertet begærer. Det er værd at prøve! :-)

www.xmxlxvx.blogspot.com

Camilla sagde ...

Jeg bruger normalt ansigtscreme fra Vichy fordi min hud er ret tør. Men når der skal lidt ekstra glød til, blander jeg den faktisk gerne sammen med The Body Shops "Tinted Glow Enchanter" som lægger sig jævnt over hele huden og får dig til at stråle. En dame fra MAC lavede i øvrigt også magi på mig med deres glow-halløj, som jeg selvfølgelig har glemt navnet på. Prøv lidt på din hånd, hvis du kommer forbi MAC, så ser du hvordan lyset reflekteres på en helt anden måde uden at det føles hverken tungt eller makeuppet. Det bedste er, at det samtidigt er en lotion, da den også tilfører fugt.

karoline Duus Korthsen sagde ...

Dr. Hauksha er mit bud specielt deres øjnbalsam, fås på apotektet og helsebutikker, :)

Sara sagde ...

bruger altid dr. scheller. Fik samme problem som dig en uges tid siden.. dufter virkelig lækkert og virker..

Mathilde sagde ...

Det kan godt være jeg er en anelse hysterisk omkring det her, men jeg ville under alle omstændigheder lige undersøge om dine produkter er på denne liste http://www.forbrugerraadet.dk/tema/hormonkemi/produkter-med-hormonforsyrrende-stoffer/ . Prøv så vidt muligt at undgå disse produkter, også for din egen skyld.

Anonym sagde ...

Jeg må helt klart sige DERMALOGICA. Det har virket så fint på min hud og har gjort den så silkeblød. Huden bliver opfrisket og jeg har ikke et sekund fortrudt mine køb i deres sortiment. Med fordel kan de købes over nettet, så sparer du ca. 50 %

MOMO sagde ...

TUSIND TAK :)!